شرکت مهندسی ظریف صنعت پیشرو

تولید انواع سازه های فلزی اعم ازسینی کابل ، نردبان کابل ، ساپورت کابل و لوله کاندوئیت

شرکت مهندسی ظریف صنعت پیشرو

تولید انواع سازه های فلزی اعم ازسینی کابل ، نردبان کابل ، ساپورت کابل و لوله کاندوئیت

اهمیت ترانس برق

اجزای اصلی شبکه های قدرت، ترانس برق می باشند. قابلیت دسترسی به آنها و طول عمر تاثیر بسزایی برای قابلیت اطمینان شبکه دارند.

ما در این مقاله قصد داریم که در مورد ترانس برق و کاربرد آن صحبت کنیم.

به طور کلی ترانسفورماتور یا ترانس برق وسیله ای می باشد.که انرژی الکتریکی را با سیم پیچ و از طریق جریان الکتریکی از یک مدار به مدار دیگری انتقال می دهد.به این شکل عمل می کند.که جریان در مدار اولیه باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی در اطراف سیم پیچ اول می گردد.

سینی کابل

نردبان کابل

ترانسفورمر قدرت

ترانس برق قدرت وسیله ای الکتریکی می باشد.که برای پایین آوردن منبع تغذیه به سیم پیچ مورد.استفاده قرار میگیرد.

بالا یا پایین رفتن به تعداد چرخش های سیم پیچ اولی یا دومی دارد. بطورکلی اگر تعداد چرخش های دو سیم پیچ با هم برابر باشد.و آسیب های ترانسفورماتور کم باشد.می توانیم.نتیجه گیری کنیم.که ولتاژ هرکدام از سیم پیچ ها یکسان می باشد.

مقاله پیشنهادی: لوله برق

اجزای تشکیل دهند ترانس برق

به طور کلی یک ترانس برق ساده از دو بخش ساخته شده است.هسته و دو سیم پیچ که در ادامه توضیحات بیشتری داده می شود.

هسته از ورقه های مغناطیسی یا به اصطلاح دیگر فریت تولید می شود.

علت اصلی که هسته ها را بصورت ورقه ورقه کرده اند.و یا از فریت به عنوان هسته استفاده می شود.کاهش تلفات فوکو می باشد. هسته ترانسفورمرها تا جایی که امکان دارد.باید دارای نفوذ مغناطیسی خوب باشد.

ترانسفورماتور هسته حلقوی کوچک : این نوع از ترانس ها حلقوی دور یک حلقه ساخته شده اند.و برای افزایش و کاهش دادن جریانن مورد استفاده قرار می گیرند.

سیم پیچ های ترانسفورماتور: جنس این نوع سیم پیج ها از مس ویا آلومینیوم بوده.و در سطح مقطع سیم به شکل گرد، چهارگوش و به شکل ورق می باشد. ترانسفورمر هایی که در سایز کوچک هستند.به شکل قرقره می باشند.

شرکت ظریف صنعت پیشرو در زمینه های مختلف عمرانی، ساختمانی، نفت و گاز و … پروژه های متعددی اجرا کرده که می توانید با مراجعه به سایت از پروژه ها دیدن کنید.

انواع تلفات در ترانس

هنگامی که یک ترانس برق درحال کار کردن می باشد این باعث بالا رفتن دمای ترانس و گرم شدن و در بعضی مواقع باعث داغی ترانس می شود.و این نشان گر این موضوع هست که ترانس دارای تلفات می باشد.

وقتی که ترانس کل انرژی را دریافت می کند.و در ثانویه تحویل نمی دهد.بخشی از انرژی را تلف می کند. به طورکلی تلفات یک ترانس به دو دسته ی تقسم می شوند.

تلفات مسی : به تلفاتی اشاره می کند.که در سیم پیچ های اولیه و ثانویه ترانسفورماتور تولید می شوند .

هسته : که این نوع از تلفات به دو دسته تقسیم می گردد 1.تلفات گردابی 2. تلفات هیسترزیس

گردابی : در هسته آهنی یا سیم پیچ جریانی که بطور متناوبی که در یک سیم پیچ وجود دارد.باعث ایجاد ولتاژی در هسته می شود.و بخاطر خاصیت هادی بودن هسته آهنی جریانی را در هسته تولید می کند.که به آن جریان گردابی گفته می شود.

هیسترزیس: این نوع تلفات در اثر پس ماند مغناطیسی در هسته بوجود می آید. که به علت عبور فلوی مغناطیسی از هسته آهنی در یک مسیر باعث می شود.که هسته حالت آهنربایی گرفته.و در نتیجه نیم سیکل بعدی برای از بین بردن خاصیت آهنربایی مقداری انرژی صرف می کند.و این باعث اتلاف می شود.

مکانیکی: به علت تغییر شکل دادن ترانسفورمر در اثر مغناطیسی که بین قطعات ایجاد می شود.این عامل باعث تحرک می شود.زمانی که قطعاتی که در ترانسفورماتور وجود دارد.بخوبی درجای خود محکم نشده باشند.تحرک مکانیکی افزایش یافته و منجر به تلفات مکانیکی می شود. برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد